چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

محمدباقر قالیباف: ماه بهار قرآن و ماه لحظه‌های مغتنم نزول برکات آسمانی رو به اتمام است و ماه شوال با خاطره عید فطر آغاز می‌گردد

عید بزرگی که صرفا به خاطر انجام وظیفه الهی برگزار می‌شود و تحفه خداوند به مومنانی است که با سلاح روزه به غبارروبی خانه دل پرداخته‌اند؛ و در یک تعبیر ساده می‌توان گفت، عید سعید فطر روز تولد دوباره انسان و انسانیت و روز ثبت نام مجدد انسان برای بندگی است.

عید فطر سرآغاز سال سالکان و مبدأیی است برای آنکه انسان بتواند برای خود زیستی مؤمنانه در جامعه کنونی به‌وجود آورد و به تعبیر بسیار زیبای مقام معظم رهبری«عید فطر روز متصل‌کردن همه نیروها و قوا به یکدیگر و آوردن آنها به صحنه زندگی است... روز عید فطر روز اتحاد و وحدت است... عید فطر و نماز و توسل ما در این روز، مظهر توحید کلمه و کلمه توحید است.»

فرارسیدن این روز عظیم، نویدبخش تحولاتی سرنوشت‌ساز در زیست اجتماعی اهل ایمان است؛ چراکه این یوم‌الله، زمینه‌ساز وحدت کلمه و تقویت‌کننده اتحاد و اراده مسلمانان، تجدیدکننده حیات برای اسلامیت و روز بازگشت دوباره به فطرت انسانی و روز نمایش عظمت دین است.

پسندیده است از این مجال در راه اعتلای کلمه توحید و تعمیق وحدت گام برداریم و بار دیگر با مددگرفتن از تاثیرات بلند روحی و ملکوتی ماه خدا، بسان روز قدس امسال که اتحاد سیاسی خانواده بزرگ انقلاب درخصوص مسئله فلسطین به نمایش گذاشته شد، زیست ملتزم شعورگرا به ولایت فقیه را تمرین و دست رد بر سینه شیطان و شیطان‌صفتان نفاق‌آفرین بزنیم.

عید فطر از سویی حکایت از پیوند معنوی انسان با خدای خویش دارد و از سوی دیگر حکایتگر ارتباط وی با همکیشان خود است. اجتماع روز عید فطر می‌تواند عرصه تجلی پیوند و همدلی تمام خانواده بزرگ انقلاب و مسلمانان جهان باشد. همگان اعم از تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف و عزیز ایران همدل و همگام با هم به عبادت حق‌تعالی مشغول می‌شوند و کام خود را با حلاوت یاد او شیرین می‌کنند.

صفوف به هم پیوسته در نماز عید، آیین‌های شکرگزاری و تعظیم سنت‌های اسلامی در این روز زیباترین شکل وحدت را به نمایش می‌گذارد و آثاری گرانبها برای جامعه اسلامی و آموزه‌های عبرت‌آموز برای بدخواهان داخلی و خارجی به‌همراه دارد.

امروز بزرگ‌ترین امر به معروف، توجه‌دادن همه آحاد مردم و به‌خصوص مسئولین، نخبگان علمی و عملی به منافع ملی و مصالح متعالیه نظام است. در شرایط فعلی بزرگ‌ترین امر به معروف «امر به وحدت» است. همه ما با هر گرایش و دیدگاهی و متعلق به هر جریانی که محسوب گردیم، باید بپذیریم که هیچ اولویتی بالاتر از وحدت وجود ندارد و تمامی سیاست‌ورزان باید در حال حاضر با توجه به ارزش‌های متعالی اسلام و دو رکن مقوم و درهم‌تنیده جمهوریت و اسلامیت به وحدت تاکید کنند و تمام هم و غم خویش را در راستای خدمت خالصانه توأم با اخلاص و اخلاق مصروف نمایند.

امام رضا (ع) در مورد نقش عید فطر می‌فرماید:«روز عید فطر، عید مقررشده تا مسلمانان در این روز گرد هم آیند و برای خداوند ظهور کنند و او را به خاطر نعمت‌هایش تعظیم کنند. پس این روز، روز عید، روز اجتماع، روز فطر، روز زکات، روز رغبت و روز تضرع... است؛ پس خداوند بزرگ دوست دارد که مسلمانان در چنین روزی اجتماعی داشته و در آن، او را ستایش کرده و مقدس بدارند.» پس بر همگان است که با اهتمام هرچه بیشتر و تلاشی مضاعف عرصه برگزاری نماز عید سعید فطر را به عرصه تجلی وحدت بدل نمایند تا بار دیگر برگ زرینی در صفحات پرافتخار انقلاب قرار گیرد و نقطه عطفی برای همت همه دلسوزان و داعیه‌داران برای ساخت و توسعه ایران عزیز، ذیل همت و کار مضاعف باشد.

از خداوند قادر متعال توفیق زیست انقلابی را برای همگان، آرزوی سلامتی برای مردم شریف و عزیز ایران و تعجیل در ظهور حضرت مهدی موعود(عج) را خواستارم و قطعه شعری از مخزن شعرای معاصر به رسم عیدانه تقدیم حضورتان می‌گردد:


عید است و دلم خانه ویرانه، بیا / این خانه تکاندیم ز بیگانه، بیا
یک ماه تمام میهمانت بودیم / یک روز به مهمانی این خانه، بیا

کد خبر 115764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز